종합자료

HWANG JI HYUN -Beyond the limit, the area of excess

권동철 Kwon Dong Chul 權銅哲 クォン·ドンチョル 2014. 6. 17. 12:26

 

Stairs-Boundary_of_heaven_and_earth__Acrylic_on_Canvas_130.3×162.2cm_2010

 

 

한계를 넘어서는 초과의 영역

 

꿈과 환상의 세계는 현실 도피의 이면이지만, 그러한 이면이 없다면 사소한 현실도 지탱될 수 없을 것이다.

Although the world of these dreams and fantasies is the hidden side of escape from reality, the minor reality cannot even be sustained if there is no such reality.

 

엄혹한 현실원리가 지배하는 세계에서 꿈과 환상은 개인을 지탱 시켜주는 에너지가 된다.

In the world dominated by severe reality principle, the dreams and fantasies can be the energy maintaining individual.

 

그것이 적절한 출구를 찾는다면 도피는 돌파로 변모될 수도 있다.

If it can find the appropriate outlet, the escape can be transformed into the break.

 

중요한 것은 그 에너지의 총량을 늘려가는 것이며, 앞으로 까먹을 일이 더 많은 젊은 시절의 비축 에너지는 작업을 하며 살아갈 삶에 필수적이다.

The important thing is to increase the total amount of energy and the accumulated energy of the youth is necessary for the later life of working.

 

 

 

Felicita-If_we_are_together_Acrylic_on_Canvas_130.3×162.2cm_2010

 

 

그녀의 작품에서 인간은 자세하고 구체적인 모습이 아니라 상징적으로만 나타나지만, 자연은 미시적 차원까지 자세하게 재현된다.

In her work, although human has been appeared as a symbol rather than a detail and specific image, the nature is represented in detail and the microscopic level.

 

황지현의 작품에서 자연은 형태이자 에너지이다.

In her work, the nature is not only the formation, but also the energy.

 

작가는 내가 위로받고 활력을 얻는 존재는 사람이 아닌 자연이라고 말한다.

The artist says that ‘the existence that I get a vitality and comfort is the nature rather than a human.’

 

그녀의 작품에서 자연은 보여 진 풍경이라기보다는 상징적인 원소로 환원되고 재조합된다 

In her work, the nature is re-combinated in a symbolic elements rather than a scene.

 

보통 상징주의는 대립 쌍에 기초하고 있지만, 그녀의 작품 속 상징주의는 대립에 기초한 고정된 상징성이 아니라, 차이를 보유한 다양한 울림을 향한다.

In general, although the symbolism based on the conflict, but various vibration possessed difference the symbolism in her work rather than a fixed symbolism based on a conflict.

 

하나의 질서로 귀결될 종합과 화해를 향한 대립이 아니라, 간격과 차이를 보존한다.

Her work preserves a space and difference rather than a conflict which forwards reconciliation and comprehensiveness.

 

이상향 보다는 당면한 현실에 눈을 돌리기 시작한 요즘 작품에는, 집이나 계단 같은 인공물이 많이 등장한다.

In the recent work that she concentrates more on the faced reality rather than the ideal, the artifacts such as house or stairs are appeared many times.

 

 

 

The Spring of Delight Acrylic on Canvas 130.3×162.2cm 2010

 

 

황지현의 작품에는 다수로 존재하는 경이로움이 있다. 변화 중에 있는 자신은 모든 살아있는 것과 접목된다.

In her work, there is a marvelous subject existed in multiple ways. During the changes, one is grafted with living things.

 

상상계는 여성의 성적 쾌락과 마찬가지로 개체적 정체성의 영역이라기보다는 다면적 정체성의 영역이며, 한계의 영역이라기보다는 초과의 영역이다.

The imaginary is area of many sided identity rather than an area of individual identity as well as a female sexual pleasure, and it is an area of excess rather than a limit.

 

그녀의 작품은 동질성을 초과하는 몫, 그 이질성들에 자기의 자리를 내준다.

Her work lets one’s position to a heterogeneity, a share exceeding the homogeneity.

 

향락은 고정된 가치에 기초한 소유관념을 초과한다. 무한한 자연과 상상력처럼 고갈을 모르는 근원들에 젖줄을 대는 그녀의 방식은 유동적이고 복합적이며, 끝이 없다.

The pleasure exceeds the ownership concept which bases on the fixed value. As the infinite nature and imagination, her way which gets sources from the infinite nature and imagination is fluid, complex and endless.  △글: 이선영(Sun Yong, lee) 미술평론가(Art critic)

 

 

 

 

화가 황지현

 

동덕여자대학교 회화과 졸업. 동덕여자대학교 대학원 회화학과 졸업.개인전=Felicita-더 할 나위 없는 행복(가나아트 스페이스), Love Paradise(갤러리 벨벳), Delight of the Universe(T-SPACE), 사랑찬양자(동덕아트갤러리)기획?초대전=Asia Top Hotel Art Fair(신라호텔), Thirth-three Contemporary art-현대백화점(갤러리 H), Hello Sapporo(Continental gallery,일본)등 다수.

 

HWANG, JI HYUN

B.F.A Dept. of Painting College of Fine Arts Dongduk Women’s University. M.F.A Graduate School of Fine Arts Dongduk Women’s University.Solo Exhibitions=Felicita(Gana Art Space, Seoul), Love Paradise(Velvet Gallery, Seoul), Delight of the Universe(T-SPACE, Seoul), Love Admirer(Dongduk Art Gallery, Seoul)Group Exhibitions=Asia top hotel art fair(Hotel Shilla), Thirth-three Contemporary art (Gallery H,Hyundai department store),Hello Sapporo (Continental Gallery, Japan) ect.

 

 

출처=이코노믹리뷰 문화전문기자 권동철(201098일 기사)