화가의 발자취(年代記)

[2018~현재]Navi Kim,나비현정, 나비작가 김현정,나비현정 미술가, 나비현정 작가

권동철 Kwon Dong Chul 權銅哲 クォン·ドンチョル 2023. 1. 14. 15:48

Honeymoon, 73×73㎝ mixed media on canvas, 2022

 

I wish

 

The light I seek in the world of my work is the love that discovers its own shining existence. After discovering the ‘light within me’ on my own, I realized that the people around me were more precious and shining.

 

 

(왼쪽)I wish, 45×73㎝ mixed media on canvas, 2022 (오른쪽)=I wish, 33×53㎝ pigment print, facemount by lamina, 2022

 

That light is my life. to those who see my works. I hope them to be resurrected with new strength and hope. Because the protagonist of life and art is you who shines on your own!

 

I see you, 61×91㎝ mixed media on canvas, 2022

 

나의 작품세계에서 추구하는 빛은 스스로 빛나는 존재를 발견하는 사랑이다. 스스로 내 안의 빛을 발견하고서 주위 사람들이 더욱 소중히 빛나는 존재임을 깨달았다.

 

 

I see you, 72.7×50㎝ mixed media on canvas, 2022

 

그 빛은 나의 생명이다. 나의 작품을 보는 이에게 새로운 힘과 희망으로 부활하기를 바란다. 삶 그리고 예술의 주인공은 바로 스스로 빛나는 당신이기에!

 

<=나비작가 김현정=I wish-The light within me that shines by itself(I wish-The light within me that shines by itself)>

 

10212022, 이코노믹리뷰.